Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym? 5 skutecznych sposobów

Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym? 5 skutecznych sposobów

W ostatnim czasie bardzo wiele osób decyduje się na otworzenie swojego własnego sklepu internetowego. Nie powinniśmy zapominać o tym, iż choć jest to bardzo dobry sposób na zarobienie większej ilości pieniędzy, ponieważ coraz więcej osób decyduje się na zakupy w sieci, musimy zadbać również o naszą stronę internetową. Zatem w jaki sposób to zrobić?

Współczynnik konwersji internetowej – ile powinien wynosić?

Należy wiedzieć, że konwersja w sklepie internetowym to nic innego jak szereg wskaźników, na które należy zwracać uwagę prowadząc własną działalność. Jest to stosunek procentowy odwiedzających naszą stronę gości w odniesieniu do ilości klientów, którzy zdecydowali się na zakupy. Przyjmuje się, że powinien on wynosić 1-3%.

W jaki sposób zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

Warto pamiętać, że sposobów na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym jest wiele. Przede wszystkim powinniśmy pamiętać o tym, że praktycznie każdy obszar może mieć wpływ na wartość tego czynnika, jednak często w zupełnie innym stopniu. Zatem o czym pamiętać?

1. Budowa zaufania

Aby klient u nas coś zakupił musi najpierw nam zaufać, nie jest to proste, ale umieszczenie naszych danych w widocznym miejscu, szybki kontakt telefoniczny może zwiększyć znacznie naszą wiarygodność.  Dzięki umieszczonym danym  potencjalni klienci mogą nawet sprawdzić opinie o naszej firmy, czy tteż wyszukać, czy nasza działalność jest zarejestrowana.

2. Odpowiednia podstrona produktu

Jeżeli chcemy aby klient bardziej zainteresował się naszymi produktami, powinniśmy stworzyć odpowiednią podstronę produktu. Jest to bardzo istotne, ponieważ to właśnie dzięki temu nasz potencjalny kupiec będzie mógł dokładnie przeczytać co sprzedajemy, jakie dany produkt ma parametry oraz jak wygląda. Warto tym samym dodać przykładowo nie jedno, a kilka zdjęć i to bardzo dobrej jakości. Jest to bardzo istotne, ponieważ w sklepach stacjonarnych klienci znacznie łatwiej określą, czy dana rzecz im odpowiada. W świecie wirtualnym z kolei muszą zdać się na swoją intuicję.

3. Właściwy impuls do zakupu

Przede wszystkim musimy uświadomić sobie najważniejszą rzecz, iż klienci kupują wiele rzeczy pod wpływem impulsu. Bardzo rzadko kiedy zdarza się, że nasz potencjalny klient ma jasno sprecyzowany cel. Jeżeli spodoba mu się jakaś dodatkowa rzecz, również decyduje się na jej zakup. Ważna w tym przypadku jest między innymi odpowiednia prezentacja. Tworząc fotografię do naszego sklepu internetowego warto sprawić, aby promowane produkty były przedstawione jak najbardziej atrakcyjnie. Warto zastanowić się również nad tym, jak zbudować zaufanie wobec klienta. Za pomocą naszej aplikacji SEMASTER możesz pokazać, ile osób było na naszej stronie w ostatnim czasie lub też kto ostatnio zakupił u nas produkt.

4. Opinie innych klientów również pomocne

Z powodu dużej ilości sklepów internetowych na rynku coraz częściej zdarza się, że wielu przedsiębiorców zapomina o tym, że klient często może nie mieć zaufania wobec naszego sklepu. Jest to bardzo ważny aspekt, dlatego już od początku prowadzenia naszej działalności powinniśmy budować zaufanie. Takie opinie innych klientów są istotne, mogą pojawić się w kilku miejscach na stronie internetowej. Można także skorzystać z popularnych serwisów takich jak przykładowo Opineo.pl, czy trustmate.io, które sprawią, że będziemy jeszcze bardziej wiarygodni. Możesz dodać opinię do naszego narzędzia SEMASTER i wyświetlać ją użytkownikowi podczas przebywania na sklepie.

5. Profesjonalna obsługa klienta

Coraz częściej wielu przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, że choć zakupy przez internet są bardzo proste, obsługa klienta w tym przypadku jest dużo bardziej wymagająca, niż w sklepie stacjonarnym. Powinniśmy pamiętać, że w sklepach stacjonarnych mamy bezpośredni kontakt z klientem i tym samym możemy znacznie łatwiej zachęcić go do zakupu, a w przypadku jakichkolwiek problemów możemy bardzo szybko zareagować.

Z kolei w sklepie internetowym nie jest to takie proste, z racji tego, że nie spotykamy się z naszym klientem bezpośrednio. Czasem klient potrzebuje więcej informacji o danym produkcie lub też przykładowo chce go zareklamować. Może również okazać się, że wysłany produkt posiada przykładowo wadę fabryczną i takie sytuacje warto rozwiązywać od razu i nie zwlekać z wysłaniem odpowiedzi. Na swojej stronie internetowej powinniśmy przede wszystkim podać do siebie kontakt, ale także wdrożyć przykładowo czat online, taki jak np. smartsupp.com. Dzięki temu klienci poczują, że zawsze mogą z nami bardzo szybko się skontaktować.

Zdecydowanie prowadzenie sklepu internetowego nie jest tak proste, jak nam wszystkim się wydaje. Wydawać by się mogło, że w sieci nie musimy przywiązywać tak dużej wagi do obsługi klienta, jest to bardzo mylne spostrzeżenie. Przede wszystkim powinniśmy pamiętać, że choć w stacjonarnym sklepie potencjalnego klienta możemy bardziej zachęcić do zakupu, jak również pomóc mu w wyborze odpowiedniego produktu, o tyle w sklepie internetowym nie jest to takie proste. Po pierwsze duża różnorodność takich sklepów na rynku, jak również duża ilość produktów sprawiają, że coraz więcej osób będzie bardzo ciężko zachęcić do zakupów. Po drugie nasza strona internetowa powinna być tak zbudowana, aby osoba, która po raz pierwszy decyduje się na zakupy u nas z łatwością znalazła poszukiwane przez siebie towary, jak również wybrała dogodny sposób płatności. Aby zachęcić klienta do zakupu jeszcze dodatkowych produktów, które być może nie znalazły się na jego liście, warto także zadbać o odpowiednią formę prezentacji tych rzeczy. Te małe działania finalnie składają się na nasz duży sukces, o czym każdego dnia powinniśmy pamiętać, jeżeli sklep internetowy to nasz wymarzony pomysł na biznes.

Ten post ma jeden komentarz

  1. Wartościowe wskazówki, warto o nich pomyśleć już na etapie projektowania sklepu.

Dodaj komentarz

Close Menu